FANDOM

Final Fantasy Chronicles jest kolekcją zawierającą Final Fantasy IV , i inną produkcję Square , Chrono Trigger . Kolekcja wydana została na Playstation 1 . Obie gry oryginalnie wydane zostały na Super Nintendo . Mimo tego, że gry niewiele się różnią od oryginału w kwestii Gameplayu, grafiki czy dźwięku, pewna ilość bonusów/dodatkowych sekwencji została dodana. Były to między innymi galerie obrazów, bestiariusze i cutscenki FMV. 

Oryginalne Final Fantasy IV na Super Nintendo zostało wcześniej wydane w Ameryce Północnej (w  1991r) w formie zedytowanej jako Final Fantasy II . Wersja gry z Final Fantasy Chronicles to całkowita re-lokacja, zawierająca kilka elementów nie obecnych wcześniej w wersji Północnoamerykańskiej. Ponownie przetłumaczono grę na jęz. Angielski. Chrono Trigge r w wersji Final Fantasy Chronicles jest identyczny jak wersja Północnoamerykańska (wydana oryginalnie w 1995r.). Kluczową zmianą jest dodanie cutscenek w stylu anime, które zostały dodane by podkreślić pewne elementy fabuły.

Oba remake'i na Playstation zostały oryginalnie wydane oddzielnie w Japonii. Kolekcja została wydana w Ameryce Północnej jako następca Final Fantasy Anthology (kolekcja zawierająca Final Fantasy V oraz Final Fantasy VI).

Tak jak wcześniej Final Fantasy Anthology , Final Fantasy Chronicles zebrało mieszane recenzję od Północnoamerykańskich klientów, którzy krytykowali m.in. bardzo długi czas ładowania. Gracze bowiem mogli się spodziewać od 2 do 4 sekundowego czasu ładowania np. otwierania ekwipunku. 

W 2004r. Square Enix ponownie wydało Final Fantasy Chronicles jako "Greatest Hits". Podczas gdy oryginalna wersja jest bardzo popularna wśród kolekcjonerów. 

FFChron