Malboro, tunnetaan myös nimellä Morbol tai Oscar, on yleinen vihollinen sarjassa. Sen elinympäristö vaihtelee joka pelissä. Aiemmissa peleissä se hyökkää suurissa ryhmissä, myöhemmissä ne hyökkäävät yksin. Ne ovat suuria, vihreitä, lonkeroisia, fotosynteesittömiä kasveja, joilla on valtava vuokkomainen pää ja leveä suu. Niiden tunnushyökkäys, Bad Breath (suom. Paha henkäys), tunnetaan myös nimellä Breath (suom. Henkäys) tai Sour Mouth (suom. Hapan suu), aiheuttaa yhdelle tai koko ryhmälle melkein kaikki status-muunnokset pelissä tunnetaan.

Esiintyminen[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Final Fantasy II[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Marlboro-ff2-nes.gif

On olemassa muutamia Malboro-tyyppejä. Yksikään niistä ei käytä Bad Breathia, mutta niiden tavalliset hyökkäykset aiheuttavat status-muutoksia.

Final Fantasy IV[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Mobol.gif

Mobolit esiintyvät Sylvan Cave ja Lunar Ruins -nimisissä paikoissa.

Final Fantasy VI[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Madoscar.PNG

Mad Oscar, ja sen päivitys, Evil Oscar, hyökkää yleensä ryhmässä, jossa on vahvempia vihollisia. Kun kaikki muut viholliset on voitettu, Oscar alkaa käyttää sen Sour Breath-hyökkäystä koko ryhmään.

Final Fantasy VII[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Malboro (Final Fantasy VII).jpg

Malborot esiintyvät kylmillä vuoripoluilla. Ne käyttävät usein Breath-hyökkäystä.

Final Fantasy VIII[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Malboro (FFVIII).jpg

Malborot esiintyvät Island Closest to Heavenissa ja Island Closest to Hellissä ja Esthar Plainsissa ennen Lunar Cryta. Jos ryhmä ei ole tarpeeksi nopea voittamaan sitä, Malboro alkaa käyttää Bad Breath-hyökkäystä koko ryhmälle.

Final Fantasy IX[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Malboro (FFIX).jpg

Malboro esiintyy ensimmäistä kertaa Castle Pandemoniumissa, sittemmin maailmankartalla. Niillä on tapana leijua, mutta ne eivät ole niin vaikeita kuin muissa peleissä.

Final Fantasy X[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Malboro FF10.jpg

Malboro esiintyy Calm Landsissa. Ne käyttävät normaaleja hyökkäyksiä Bad Breathin rinnalla. Päivityksellä, Great Malborolla on korkeampi mahdollisuus hyökätä ryhmän kimppuun alussa Bad Breath-hyökkäyksellä.

Final Fantasy X-2[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Malborot esiintyvät Besaidissa ja Thunder Plainsissa ja Great Malborot Heart of Farplanessa. Ne ovat muuten samanlaisia kuin X:ssä.

Final Fantasy XI[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Morbol.jpg

Malboron alhaisinta tasoa voi kohdata Pashhow Marshlandsissa, paikassa, joka on Bastokin ja Jeunon välissä. Melkein kaikki hyökkäykset, joita Morbolit käyttävät antavat statuksia, paitsi Vampric Lash, joka imee HP:tä. Impale on hyökkäys, joka voi antaa paralysiksen, Sweet Breath nukuttaa kohteen ja Bad Breath (Siniset Maagikot voi oppia sen korkealla tasolla) antaa liudan status muutoksia, ja on vaaraksi jopa pelaajille, jotka saavat ne helposti pois pelistä.

Final Fantasy XII[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Malboro FF12.jpg

Malborot ovat heikoimpia Malboron geenistä. Niitä voi löytää Salikawoodista. Jättiläis-Malboro, nimeltä Carrot (suom. Porkkana), löytyy Huntissa myöhemmin.

Final Fantasy Tactics[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

FFT-enemy-Morbol.gif

Malborot ovat laji, joka sisältää Malborot ja Ochut.

Final Fantasy Tactics Advance[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

FFTA-Malboro.jpg

Malborot esiintyvät muutamilla kartoilla, myös niiden päivitykset.

Final Fantasy Crystal Chronicles[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Suuri Malboro esiintyy pomona Mushroom Gardensissa, joka loihtii Blizzardia ja Slowgaa Bad Breathin rinnalla.